Beogradski festival igre pod sloganom „Verujemo u jednu igru“ počeo je juče, 16. marta, a trajaće do 12. aprila. Na 19. festivalu po redu, imaćemo priliku da gledamo raznovrsni program i brojne umetničke koreografije.
„Svojim programom, devetnaesto izdanje okuplja vrhunske umetnike, dok teme koje donose autori analiziraju savremeno društvo kroz najbogatiji i najraznovrsniji vokabular neponovljivog pokreta. Festivalu prethodi tradicionalna revija filmova Dani igre u Kinoteci, koreografske radionice, majstorski kursevi, ulični performansi i izložbe.“ – naveli su organizatori festivala.
Festival je otvorio nastup Lines Ballet-a Alonza Kinga u Operi Madlenianum. Alonzo King je jedan od malobrojnih balet majstora našeg vremena, koji sarađuje sa mnogim poznatim muzičarima, kompozitorima i vizuelnim umetnicima. On posmatra balet kao nauku, zasnovanu na geometrijskim principima.
U okviru glavnog programa, nastupiće još mnoga poznata imena u svetu igre. Festival će biti održavan na nekoliko lokacija u Beogradu. Na sajtu Festivala možete kupiti ulaznice.
Program festivala
Teatar Dortmund – Lusija Lakara i Metju Golding
Lusija Lakara i Metju Golding su svetske baletske zvezde koje su nastupale na najprestižnijim scenama. Pripremili su komad „Fordlandia” za koji koreografiju potpisuju Ana Hop, Juri Posokov, Huanho Arkez i Kristofer Vildon. Predstava govori o ljudskim idejama i stremljenjima koja premašuju životni vek, o retkim, utopijskim projektima koji imaju potencijal da zauvek promene svet. Komad će izvesti 17. marta u Operi Madlenianum.
Peeping Tom
Gabrijela Karizo i Frenk Šartije, laureati Nagrade Jovan Ćirilov u okviru prethodnog, 18. Beogradskog festivala igre, će se u novom komadu baviti dečijim uglom posmatranja. Izučavali su kako se deca nose sa odsustvom, gubitkom i konfliktima. Po kritičarima, Peeping Tom su ovim komadom „još jednom potvrdili svoj čudesni dar i hrabro uveli zlu Alisu u zemlju horora”. Oni će nastupiti 19. i 20. marta u Operi Madlenianum.
Euripid Laskaridis
Čuveni grčki performer i koreograf Euripid Laskaridis istražuje ideje o transformaciji i podsmehu koje se nemirno smenjuju između dirljivog i bizarnog. Njegov angažovani solo je nastajao u vremenu punog usijanja grčke krize. On će nastupiti u Bitef teatru 22. i 23. marta.
Kompanija Ervea Kubija
Roman Jasmine Kadre „Šta dan duguje noći” poslužio je kao inspiracija za novi komad Ervea Kubija. On preispituje svoje korene i istoriju, osvrćući se na trenutak kada su njegovi roditelji morali da napuste sve i krenu u nepoznato. Svoj komad izvešće 26. marta u Ateljeu 212.
Emanuel Gat Dance
„Voz ljubavi2020” je savremeni mjuzikl za 14 igrača, koji vraća muziku britanskog benda „Tears for Fears“. Emanuel Gat će nastupiti 29. marta u Operi Madlenianum.
Ju Stromgren kompanija
Ju Stromgren je čuveni, norveški dramski pisac, pozorišni i filmiski reditelj, igrač i koreograf. On će izvesti predstavu “Potkrovlje”, koja će svoju svetsku premijeru imati na 19. Beogradskom festivalu igre 29. marta u Narodnom pozorištu u Beogradu. Nakon premijere, komad će biti izveden i 30. marta u Bitef teatru.
Batševa ansambl
Ansambl će izvesti komad „Tri“, koji govori o problemima savremenog društva i ističe ulogu i snagu pojedinca. Kritičari su nazvali igrače u ovom komadu „božijim akrobatama”, a o predstavi su rekli da „miluje dušu“. Oni će nastupiti 1. i 2. aprila u Operi Madlenianum, a 4. aprila u Narodnom pozorištu.
Lučijano Roso
Lučijano Roso će nastupiti 3. aprila u Beogradskom dramskom pozorištu sa komadom „Apokalipsink“. To je predstava u 10 slika, koja istražuje dualnost između lika i njegove psihe, između glumca i njegovog tela, između čoveka i njegove duhovnosti, a Roso potencira ove tri veze tokom predstave.
Emio Greko i Piter C. Šolten
Komad „Bogohulna rapsodija“ nastao je u periodu pandemijske krize. Ovaj komad je svojevrsni poziv da privatimo promene. Komad će biti izveden 5. aprila u Jugoslovenskom dramskom pozorištu.
Marko D’Agostin
Marko D’Agostin je italijanski umetnik, laureat brojnih priznanja za najboljeg mladog izvođača i kreatora. Kao igrač, razvijao se u trupi koreografa Najdžela Černoka, kome upućuje pismo i posvećuje predstavu “Najlepši pozdravi”, koju će izvesti 6. aprila u Bitef teatru.
Malpaso
Kubanska trupa Malpaso se vraća u Srbiju. Ovog puta će izvesti nova dela popularne kanadske koreografkinje Azur Barton i čuvenog švedskog koreografa i reditelja Matsa Eka, ali i komade koje potpisuju Amerikanka Robin Mineko i Kubanka Dajle Karezana. Sva dela su originalno kreirana za Malpaso, jedino je Mats Ekova „Žena sa vodom“ rimejk istoimenog komada koji je nastao za Kraljevski švedski balet. Oni će nastupiti 7. aprila u Operi Madlenianum i 8. aprila u Narodnom pozorištu.
Gauthier Dance
Gauthier Dance će tradicionalno Labudovo jezero izvesti na moderan način. Erik Gotje je zamolio četiri slavna koreografa da kreiraju svoju verziju ovog baleta za njegovu trupu iz Štutgarta. Komadi nisu osmišljeni kako bi činili celovečernju predstavu, već sa idejom da prikažu „Labudova jezera” u množini: kompoziciju koja sadrži lične adaptacije od kojih svaka traje oko 25 minuta, i koje su stilski različite koliko i njihovi autori: Mari Šuinar, Hofeš Šehter, Kajetano Soto i Marko Geke. Komad će izvesti 9. aprila u Operi Madlenianum.
Ballet Jazz Montreal
Sa odobrenjem Leonarda Koena, tri međunarodno priznata koreografa osmislila su pokret na muziku legendarnih pesama: Andonis Fonjadakis, Anabel Lopez Očoa i Isan Rustem. Njihova koreografija, obasjava Koenov jedinstven rad, i oživljava ga zahvaljujući 14 igrača trupe Ballet Jazz Montreal. Oni će nastupiti 11. i 12. aprila u Narodnom pozorištu.