Zašto je dobro jesti avokado?

Avokado je voće koje se uzgaja u tropskim i mediteranskim podnebljima, a ima brojna blagotvorna dejstva zbog kojih se smatra super-hranom. Avokado je veoma hranljiv, a u sebi sadrži obilje vitamina i minerala, među kojima vitamin K, vitamin C, vitamin B5 i B6, vitamin E, kao i magnezijum, gvožđe, cink, a sadrži i više kalijuma od banane.   

Uticaj na zdravlje

Avokado ima brojna blagotvorna dejstva na srce. On pomaže u sprečavanju nastanka srčanih oboljenja, smanjuje nivo holesterola u krvi i pozitivno utiče na krvne sudove. Sadrži i visok nivo folata, odnosno folne kiseline koja doprinosi smanjenju rizika od moždanog udara i bržem pamćenju.

Avokado sadrži i karotenoide koji su veoma važni za zdravlje očiju. U sebi ima preko 20 vitamina, uključujući i visok nivo vitamina E, minerale i veoma korisna biljna jedinjenja.

Obroci sa avokadom

Za idealan doručak možete prirpemiti namaz od avokada, tako što ćete izgnječiti jedan zreo avokado i dodati mu jedan čen belog luka, origano, limunov sok i so. Avokado možete jesti i kao prilog uz jaja ili kao salatu sa povrćem. Avokado nikada ne treba da se kuva, jer tako gubi sve svoje hranljive sastojke i ukus.

Dijeta i avokado

Ljudi koji vode računa o ishrani ili su na određenom režimu, često jedu avokado jer on dugo zadržava osećaj sitosti, zahvaljujući obilju vlakana u svom sastavu.

Kako odabrati pravi plod?

Ukoliko vaš prst jačim ubodom blago uranja u avokado, a on je tamno zelene ili braonkaste boje (nikako tamno braon) spreman je za jelo. Ukoliko kupite avokado koji još uvek nije dovoljno zreo, a oni su često na akciji, ostavite ga van frižidera nekoliko dana i biće spreman za jelo.

Summary
Zašto je dobro jesti avokado?
Article Ime
Zašto je dobro jesti avokado?
Description
Avokado je veoma hranljiv, a u sebi sadrži obilje vitamina i minerala, među kojima vitamin K, vitamin C, vitamin B5 i B6, vitamin E, kao i magnezijum, gvožđe, cink, a sadrži i više kalijuma od banane. 
Author
Publisher Ime
Bonžur.rs
Publisher Logo

Ostavi svoj komentar